söndag 14 juni 2009

I min trädgård

växer salladen sig stor och hög. Jag har odlat mixsallad så det finns både grön och röd sallad i olika former. Spenaten växer också fint. Jag använder bladen till sallad och rör ner i soppor och grytor.
Morötternas blast är mer än 1 dm hög- dags att gallra. Sockerärtorna klättrar uppför stödspjälor. Jag har planterat ut pumpor och squash. Squash och paprika har satt frukter och växer för varje dag. Tomaterna stora ocj kraftiga- måste tjuvas varje vecka och gödslas med nässelvatten.Rädisorna är stora och goda. Dags att så om liksom dillen som är klar att skörda.
Nu mognar jordgubbarna så jag har täckt dem med fiberväv. Bönorna som jag sådde för 2 veckor sedan tycker jag synd om. De ska ha varm jord men det har varit riktigt kallt de senaste 2 veckorna. Persikorna är ännu små som små plmomon. Krusbär och vinbär har mängder av kart.
Potatis och lök odlar jag i sand. Lägger gräsklipp runtom.

1 kommentar:

Titti sa...

Vi var lite sena med att sätta fröer så än så länge är det bara lite smått som letat sig upp i backen. Främst sallater av olika slag. Men på balkongen frodas tomater, paprika, chili, gräslök och olika kryddor/örter.