måndag 2 juli 2012

anettes ogräspaj (glutenfri)

********************************

pajskal  (räcker till paj med ca 24 cm diam):
3 dl glutenfritt mjöl*
1 krm örtsalt
100 gr kokosfett (i detta fall anv jag holistics ekologiska kokosfett)
2 kokta kalla potatisar (ca 150 gr) kryddade dem med biofoods "buljong utan salt o jäst" efter kokning.
1-2 msk vatten (jag använde 2 msk)

* hacka samman mjöl, salt, kokosfett. pressa eller mosa potatisen (jag anv gaffel, funkade bra) och tillsätt den i mjölblandningen.
* tillsätt vatten. kavla degen (eller tryck ut den direkt i pajformen, det gjorde jag).
* förgrädda pajskalet 10-15 min i 225 grader.

pajfyllning:
1 pkt silken tofu (mjuk tofu)
förvällda egenplockade nässlor
ca 1 dl hackad löktrav o ramslök, egenplockadehackade pecannötter
örtkryddor

* blanda ihop alltsamman, häll i pajskalet.
* grädda i 225 grader tills färdig, ca 10-15-20 min (beroende på ugn)

super smaskens!!

Inga kommentarer: